Gerçek Fiyat Gerçek İndirim !
ana sayfa > MU¨STERI DESTEK
Yasal Haklar

 

Satis Sözlesmesi


Sitemize üye olmak için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Üye olmadan da magazamizi gezebilirsiniz ancak alis-veris

yapabilmeniz ve kampanyalarimizdan yararlanabilmeniz için üye olmaniz gereklidir.

 

SATISA ILISKIN ÖN BILGILENDIRME BELGESI VE SÖZLESME METNI

 

MADDE 1- TARAFLAR

 

SATICI  MÜFTÜOGLU KARDESLER ELEKT. EV ALET. LTD.STI.

Ticari Ünvani :(ELECTRO POINT) MÜFTÜOGLU KARDESLER

Adresi : Papuççular Mah.,Adnan Menderes Cad. No:94 ADAPAZARI / SAKARYA

Telefon : (264) 272 47 40 – 272 47 41

E-mail :  hizmet@electropoint.com.tr

 

ALICI

Adi – soyadi :

Adresi :

Telefon :

E-mail : 

 

MADDE 2-SÖZLESMENIN KONUSU ve KAPSAMI 

Isbu Mesafeli Satis Sözlesmesi (“Sözlesme”) Tüketicinin Korunmasi Hakkinda Kanun ve Mesafeli Sözlesmelere Dair Yönetmelik’e uygun olarak düzenlenmistir. Isbu Sözlesme’nin taraflari isbu Sözlesme tahtinda Tüketicinin Korunmasi Hakkinda Kanun ve Mesafeli Sözlesmelere Dair Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarini bildiklerini ve anladiklarini kabul ve beyan ederler. Isbu sözlesmenin konusu, Alici'nin, MÜFTÜOGLU KARDESLER ELEKT. EV ALETL. LTD.STI. (“MÜFTÜOGLU KARDESLER”)’e ait www.electropoint.com.tr veya sunulan hizmete bagli diger alan adlari üzerinden (“Websitesi”), Saticiya ait ürünlerin satin alinmasina yönelik elektronik olarak siparis verdigi, sözlesmede belirtilen niteliklere sahip mal/hizmetin satisi ve teslimi ile ilgili olarak Tüketicinin Korunmasi Hakkindaki Kanun ve Mesafeli Sözlesmelere Dair Yönetmelik hükümleri geregince taraflarin hak ve yükümlülüklerinin saptanmasi olusturur.

Is bu sözlesmenin akdedilmesi taraflarin ayri ayri MÜFTÜOGLU KARDESLER ile akdetmis olduklari  websitesi üyelik sözlesmelerinin hükümlerinin ifasini engellemeyecek olup taraflar isbu Sözlesme konusu ürün satisinda MÜFTÜOGLU KARDESLER’in herhangi bir sekilde taraf olmadigini ve Sözlesme kapsaminda taraflarin yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk ve taahhüdü bulunmadigini kabul ve beyan ederler. 

 

MADDE 3 – SÖZLESME KONUSU MALIN TEMEL NITELIKLERI VE BEDELI

Ürün/Ürünlerin cinsi ve türü, miktari, marka/modeli, rengi ve vergiler dahil satis bedeli ve teslimat bilgileri asagidaki gibidir:

Ödeme Sekli ve Plani: Çevirimiçi sanal POS uygulamasi üzerinden ..........Bankasi kredi karti ile .... ay .... (yaziyla ..............................................) TL aylik ödeme / pesin ........... TL ödeme 

Alinan Vade Farki: ....... 

Vade Farki hesabinda kullanilan faiz orani: % ... 

Siparisi takip eden 3 is günü içinde sevkiyatlara baslanacaktir. Sevkiyat, (7) is günü içinde tamamlanacaktir. 

Teslimat Adresi: 

Teslim Edilecek Kisiler: 

1. 

2. 

Fatura Adresi: 

 

MADDE 4 - MALIN TESLIMI VE TESLIM SEKLI

Sözlesme Alici tarafindan onaylanmakla yürürlüge girmis olup, Alici’nin Satici’dan satin almis oldugu Mal/Hizmet’in Alici’ya teslim edilmesiyle ifa edilmis olur. Mal/hizmet, Alici'nin siparis formunda ve isbu sözlesmede belirtmis oldugu adreste bulunan kisi/kisilere teslim edilecektir.

 

MADDE 5 - TESLIMAT MASRAFLARI VE IFASI

Mal/Hizmet’in teslimat masraflari Alici'ya aittir. Satici’nin, websitesinde teslimat ücretinin kendisince karsilanacagini beyan etmisse, teslimat masraflari Satici’ya ait olacaktir. Malin teslimati; Satici’nin stokunun müsait olmasi ve ödemenin gerçeklesmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapilir. Satici Mal/Hizmet’i, Alici tarafindan Mal/Hizmet’in siparis edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazili bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatim hakkini sakli tutar. Herhangi bir nedenle Aici tarafindan Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapilan ödeme banka kayitlarinda iptal edilir ise, Satici Mal/Hizmet’in teslimi yükümlülügünden kurtulmus kabul edilir.

 

MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI

Alici, Websitesinde yer alan sözlesme konusu ürünün temel nitelikleri, satis fiyati ve ödeme sekli ile teslimata iliskin olarak Satici tarafindan yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi oldugunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdigini beyan eder. Alicilar Tüketici sifatiyla talep ve sikayetlerini yukarida yer alan Satici iletisim bilgilerinin sagladigi kanallarla ulastirabilirler. 

 

Alici, isbu Sözlesme’yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözlesmelerin akdinden önce Satici tarafindan tüketiciye verilmesi gereken adres, siparisi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyati, ödeme ve teslimat bilgilerini de dogru ve eksiksiz olarak edindigini teyit etmis olur. 

 

Alici’nin, Sözlesme konusu Mal/Hizmet’i teslim almadan önce muayene edecek tahrip olmus, kirik, ambalaji yirtilmis vb. hasarli ve ayipli Mal/Hizmeti kargo sirketinden teslim almasi halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alici tarafindan kargo sirketi görevlisinden teslim alinan Mal/Hizmet’in hasarsiz ve saglam oldugu kabul edilecektir. Teslimden sonra Mal/Hizmet’in sorumlulugu ve hasarlar Alici'ya aittir. Mal/Hizmet’in tesliminden sonra Alici'ya ait kredi kartinin Alici'nin kusurundan kaynaklanmayan bir sekilde yetkisiz kisilerce haksiz veya hukuka aykiri olarak kullanilmasi nedeni ile ilgili banka veya finans kurulusunun mal/hizmet bedelini Satici'ya ödememesi halinde, Alici kendisine teslim edilmis olmasi kaydiyla Mal/Hizmet’i 3 (üç) gün içinde Satici'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alici'ya aittir.

 

MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI

Satici, Sözlesme konusu Mal/Hizmet’in Tüketici Mevzuatina uygun olarak, saglam, eksiksiz, sipariste belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanim kilavuzlari ile Alici’ya teslim edilmesinden sorumludur. Satici, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olaganüstü durumlar nedeni ile sözlesme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu Alici’ya mümkün olan en kisa sürede bildirmekle yükümlüdür Sözlesme konusu Mal/Hizmet, Alici'dan baska bir kisiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kisinin teslimati kabul etmemesinden Satici sorumlu tutulamaz. 

 

MADDE 8 – CAYMA HAKKI 

Alici internet sitemizden kredi kartini kullanarak satin aldigi ürünü almaktan vazgeçebilir.Isbu Iptal islemini gerçeklestirebilmesi için Alici satin alma islemini yaptigi zaman itibariyle 2 saat içerisinde iptal@electropoint.com.tr adresine siparis numarasi ve ad soyad bilgilerini içeren eposta atarak bizi bilgilendirebilir ve satis iptalinin yapilmasini talep edebilirler.Alicinin verdigimiz 2 saat süresinde dikkat etmesi gereken husus çalisma saatleri içerisinde satin alma gerçeklestirilmis ise en geç kargo teslimati bitis saati olan 17:00 zaman dilimini dikkate almalaridir.

Bilgi: Çalisma saatleri 09:00 - 18:00  Ürün Kargo teslim : .en geç 17:00

 

Alici’nin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldigi veya sözlesmenin imzalandigi tarihten itibaren 7 (yedi) gün içerisinde mali veya hizmeti reddederek sözlesmeden cayma hakkinin var oldugunu ve cayma bildiriminin Satici’ya ulasmasi tarihinden itibaren Satici’nin mali geri alacagini Satici taahhüt eder. Cayma hakki bildirimi ve sözlesmeye iliskin sair bildirimler saticiya ait ve yukarida belirtilen satici iletisim bilgileri kanali ile gönderilebilecektir.

 

"MK, ISBU MESAFELI SATIS SÖZLESMESININ TARAFI OLMADIGINDAN MK’YA KARSI CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ VEYA BEDEL IADESI TALEP EDILEMEZ." 

* - MK (MÜFTÜOGLU KARDESLER) -

Cayma hakkinin kullanilmasi için bu süre içerisinde Satici’ya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulmasi sarttir. Cayma hakkinin kullanilmasi halinde:

a) Alici’ya veya onun bildirdigi yukarida bilgisi bulunan üçüncü kisiye teslim edilen ürünün iade edilmesi zorunludur.

b) 7 (yedi) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalaji, varsa standart aksesuarlari varsa ürünle birlikte hediye edilen diger ürünleri eksiksiz ve hasarsiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkinin kullanilmasini ve bilginin ulasimini takip eden 10 (on) gün içerisinde ürün bedeli Alici’ya ödedigi sekilde iade edilir. Ürün Satici’ya iade edilirken, ürün teslimi sirasinda Alici’ya ibraz edilmis olan orijinal faturanin da iade edilmesi gerekmektedir. Iade kargo bedeli Satici’ya aittir. Ürünle beraber iade edilecek olan faturanin iade bölümü doldurularak ve Alici tarafindan imzalanarak iade edilecektir. 

 

MADDE 9 – CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAGI HALLER

Cayma hakki asagidaki hallerde kullanilamaz: 

a) Cayma hakki süresi sona ermeden önce, Tüketicinin onay ile hizmetin ifasina baslanan hizmet sözlesmeleri 

b) Fiyati borsa veya teskilatlanmis diger piyasalarda belirlenen mallara iliskin sözlesmeler 

c) Tüketicinin istekleri veya açikça onun kisisel ihtiyaçlari dogrultusunda hazirlanan, niteligi itibariyle geri gönderilmeye elverisli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallarin teslimine iliskin sözlesmeler 

d) Tüketici tarafindan ambalajinin açilmis olmasi sartiyla, ses veya görüntü kayitlarina, yazilim programlarina ve bilgisayar sarf malzemelerine iliskin sözlesmeler 

e) Gazete, dergi gibi süreli yayinlarin teslimine iliskin sözlesmeler 

f) Bahis ve piyangoya iliskin hizmetlerin ifasina iliskin sözlesmeler 

g) Elektronik ortamda aninda ifa edilen hizmetler ile tüketiciye aninda teslim edilen gayri maddi mallara iliskin sözlesmeler.   

 

MADDE 10 - UYUSMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ 

Tüketiciler, Satici ile sorunlari olursa, sorunu Satici’nin çözememesi durumunda, ürün bedeli 1.161,67 TL’ye kadar olan islemlerle ilgili sikayet ve itiraz konularinda basvurularini ürünü satin aldiklari veya ikametgahlarinin bulundugu yerdeki Tüketici Sorunlari Hakem Heyeti’ne; ürün bedeli 1.161,67 TL’nin üzerinde olan islemlerle ilgili sikayet ve itiraz konularinda basvurularini ise, ürünü satin aldiklari veya ikametgahlarinin bulundugu yerdeki Tüketici mahkemesine yapabileceklerdir. 

01.08.2003 tarihli ve 25186 sayili Resmi Gazete’de yayimlanan Tüketici Sorunlari Hakem Heyetleri Yönetmeligi’nin 5. Maddesinin üçüncü fikrasinda, büyüksehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyusmazliklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarina iliskin alt parasal sinir 3.032,65 TL’dir.

 

MADDE 11 - MAL/HIZMETIN FIYATI

Mal/hizmetin pesin veya vadeli fiyati, pesinat fiyati siparis formunda yer almakla birlikte, siparis sonu mail atilan örnek fatura ve ürün ile birlikte müsteriye gönderilen fatura içeriginde mevcut olan fiyattir. Satici veya MÜFTÜOGLU KARDESLER tarafindan yapilan indirimler, kuponlar ve sair satis fiyatina yansitilir.

 

MADDE 11 - TEMERRÜD HALI VE HUKUKI SONUÇLARI

Alici, kredi karti ile yapmis oldugu islemlerinde temerrüde düsmesi halinde kart sahibi bankanin kendisi ile yapmis oldugu kredi karti sözlesmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karsi sorumlu olacaktir. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara basvurabilir; dogacak masraflari ve vekâlet ücretini Alici'dan talep edebilir ve her kosulda Alici'nin borcundan dolayi temerrüde düsmesi halinde, Alici, borcun gecikmeli ifasindan dolayi Satici'nin olusan zarar ve ziyanini ödemeyi kabul eder.

 

MADDE 12 – BILDIRIMLER ve DELIL SÖZLESMESI

Isbu Sözlesme tahtinda Taraflar arasinda yapilacak her türlü yazisma, Kanunda sayilan zorunlu haller disinda, e-mail araciligiyla yapilacaktir. Alici, isbu Sözlesme’den dogabilecek ihtilaflarda Satici’nin ve MÜFTÜOGLU KARDESLER’in resmi defter ve ticari kayitlariyla, kendi veritabaninda, sunucularinda tuttugu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayitlarinin, baglayici, kesin ve münhasir delil teskil edecegini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlaminda delil sözlesmesi niteliginde oldugunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

MADDE 13 - YÜRÜRLÜK 

13 (on üç) maddeden ibaret bu Sözlesme, Taraflarca okunarak, Alici tarafindan elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmis ve derhal yürürlüge girmistir. 

 

SATICI[ MÜFTÜOGLU KARDESLER ELEKT. EV ALET. LTD.STI..]

 

ALICI


28 Kasim 2013  PERSEMBE

Resmî Gazete

Sayi : 28835

KANUN

TÜKETICININ KORUNMASI HAKKINDA KANUN

Kanun No. 6502Kabul Tarihi: 7/11/2013

BIRINCI KISIM

Amaç, Kapsam ve Tanimlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amaci; kamu yararina uygun olarak tüketicinin saglik ve güvenligi ile ekonomik çikarlarini koruyucu, zararlarini tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasini saglayici, tüketiciyi aydinlatici ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girisimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikalarin olusturulmasinda gönüllü örgütlenmeleri tesvik etmeye iliskin hususlari düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Kanun, her türlü tüketici islemi ile tüketiciye yönelik uygulamalari kapsar.

Tanimlar

MADDE 3 – (1) Bu Kanunun uygulanmasinda;

a) Bakan: Gümrük ve Ticaret Bakanini,

b) Bakanlik: Gümrük ve Ticaret Bakanligini,

c) Genel Müdür: Tüketicinin Korunmasi ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürünü,

ç) Genel Müdürlük: Tüketicinin Korunmasi ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlügünü,

d) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karsiliginda yapilan ya da yapilmasi taahhüt edilen mal saglama disindaki her türlü tüketici isleminin konusunu,

e) Ithalatçi: Kamu tüzel kisileri de dâhil olmak üzere mal veya hizmetleri ya da bu mallarin hammaddelerini yahut ara mallarini ticari veya mesleki amaçlarla ithal ederek satim, kira, finansal kiralama veya benzeri bir yolla piyasaya süren gerçek veya tüzel kisiyi,

f) Kalici veri saklayicisi: Tüketicinin gönderdigi veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacina uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek sekilde kaydedilmesini ve degistirilmeden kopyalanmasini saglayan ve bu bilgiye aynen ulasilmasina imkân veren kisa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafiza karti ve benzeri her türlü araç veya ortami,

g) Konut finansmani kurulusu: Konut finansmani kapsaminda dogrudan tüketiciye kredi kullandiran ya da finansal kiralama yapan bankalar ile Bankacilik Düzenleme ve Denetleme Kurulu tarafindan konut finansmani faaliyetinde bulunmasi uygun görülen finansal kiralama sirketleri ve finansman sirketlerini,

g) Kredi veren: Mevzuati geregi tüketicilere kredi vermeye yetkili olan gerçek veya tüzel kisiyi,

h) Mal: Alisverise konu olan; tasinir esya, konut veya tatil amaçli tasinmaz mallar ile elektronik ortamda kullanilmak üzere hazirlanan yazilim, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi mallari,

i) Saglayici: Kamu tüzel kisileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet sunanin adina ya da hesabina hareket eden gerçek veya tüzel kisiyi,

i) Satici: Kamu tüzel kisileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanin adina ya da hesabina hareket eden gerçek veya tüzel kisiyi,

j) Teknik düzenleme: 29/6/2001 tarihli ve 4703 sayili Ürünlere Iliskin Teknik Mevzuatin Hazirlanmasi ve Uygulanmasina Dair Kanunda yer alan tanimi,

k) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kisiyi,

l) Tüketici islemi: Mal veya hizmet piyasalarinda kamu tüzel kisileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden veya onun adina ya da hesabina hareket eden gerçek veya tüzel kisiler ile tüketiciler arasinda kurulan, eser, tasima, simsarlik, sigorta, vekâlet, bankacilik ve benzeri sözlesmeler de dâhil olmak üzere her türlü sözlesme ve hukuki islemi,

m) Tüketici örgütleri: Tüketicinin korunmasi amaciyla kurulan dernek, vakif veya bunlarin üst kuruluslarini,

n) Üretici: Kamu tüzel kisileri de dâhil olmak üzere tüketiciye sunulmus olan mal ya da bu mallarin hammaddelerini yahut ara mallarini üretenler ile mal üzerine markasini, unvanini veya herhangi bir ayirt edici isaretini koyarak kendisini üretici olarak gösteren gerçek veya tüzel kisiyi,

ifade eder.

IKINCI KISIM

Genel Esaslar

Temel ilkeler

MADDE 4 – (1) Bu Kanunda yazili olarak düzenlenmesi öngörülen sözlesmeler ile bilgilendirmeler en az on iki punto büyüklügünde, anlasilabilir bir dilde, açik, sade ve okunabilir bir sekilde düzenlenir ve bunlarin bir nüshasi kâgit üzerinde veya kalici veri saklayicisi ile tüketiciye verilir. Sözlesmede bulunmasi gereken sartlardan bir veya birkaçinin bulunmamasi durumunda, eksiklik sözlesmenin geçerliligini etkilemez. Bu eksiklik sözlesmeyi düzenleyen tarafindan derhâl giderilir.

(2) Sözlesmede öngörülen kosullar, sözlesme süresi içinde tüketici aleyhine degistirilemez.

(3) Tüketiciden; kendisine sunulan mal veya hizmet kapsaminda hakli olarak yapilmasini bekledigi ve sözlesmeyi düzenleyenin yasal yükümlülükleri arasinda yer alan edimler ile sözlesmeyi düzenleyenin kendi menfaati dogrultusunda yapmis oldugu masraflar için ek bir bedel talep edilemez. Bankalar, tüketici kredisi veren finansal kuruluslar ve kart çikaran kuruluslar tarafindan tüketiciye sunulan ürün veya hizmetlerde ise tüketiciden faiz disinda alinacak her türlü ücret, komisyon ve masraf türleri ile bunlara iliskin usul ve esaslar Bakanligin görüsü alinarak bu Kanunun ruhuna uygun olarak ve tüketiciyi koruyacak sekilde Bankacilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafindan belirlenir.

(4) Bu Kanunda düzenlenen sözlesmelere istinaden tüketiciden talep edilecek her türlü ücret ve masrafa iliskin bilgilerin, sözlesmenin eki olarak kâgit üzerinde yazili sekilde tüketiciye verilmesi zorunludur. Uzaktan iletisim araciyla kurulan sözlesmelerde ise, bu bilgiler kullanilan uzaktan iletisim aracina uygun sekilde verilir. Bu bilgilerin tüketiciye verildiginin ispati sözlesmeyi düzenleyene aittir.

(5) Tüketicinin yapmis oldugu islemler nedeniyle kiymetli evrak niteliginde sadece nama yazili ve her bir taksit ödemesi için ayri ayri olacak sekilde senet düzenlenebilir. Bu fikra hükümlerine aykiri olarak düzenlenen senetler tüketici yönünden geçersizdir.

(6) Tüketici islemlerinde, tüketicinin edimlerine karsilik olarak alinan sahsi teminatlar, her ne isim altinda olursa olsun adi kefalet sayilir. Tüketicinin alacaklarina iliskin karsi tarafça verilen sahsi teminatlar diger kanunlarda aksine hüküm bulunmadikça müteselsil kefalet sayilir.

(7) Temerrüt hâli de dâhil olmak üzere, tüketici islemlerinde bilesik faiz uygulanmaz.

(8) Bu Kanun tüm düzenlemeleri yönünden katilim bankalarini da kapsar. Uygulama, kâr payi dikkate alinarak yapilir.

Tüketici sözlesmelerindeki haksiz sartlar

MADDE 5 – (1) Haksiz sart; tüketiciyle müzakere edilmeden sözlesmeye dâhil edilen ve taraflarin sözlesmeden dogan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kuralina aykiri düsecek biçimde tüketici aleyhine dengesizlige neden olan sözlesme sartlaridir.

(2) Tüketiciyle akdedilen sözlesmelerde yer alan haksiz sartlar kesin olarak hükümsüzdür. Sözlesmenin haksiz sartlar disindaki hükümleri geçerliligini korur. Bu durumda sözlesmeyi düzenleyen, kesin olarak hükümsüz sayilan sartlar olmasaydi diger hükümlerle sözlesmeyi yapmayacak oldugunu ileri süremez.

(3) Bir sözlesme sarti önceden hazirlanmis ve standart sözlesmede yer almasi nedeniyle tüketici içerigine etki edememisse, o sözlesme sartinin tüketiciyle müzakere edilmedigi kabul edilir. Sözlesmeyi düzenleyen, bir standart sartin münferiden müzakere edildigini iddia ediyorsa bunu ispatla yükümlüdür. Sözlesmenin bütün olarak degerlendirilmesinden standart sözlesme oldugu sonucuna varilirsa, bu sözlesmedeki bir sartin belirli unsurlarinin veya münferit bir hükmünün müzakere edilmis olmasi, sözlesmenin kalan kismina bu maddenin uygulanmasini engellemez.

(4) Sözlesme sartlarinin yazili olmasi hâlinde, tüketicinin anlayabilecegi açik ve anlasilir bir dilin kullanilmis olmasi gerekir. Sözlesmede yer alan bir hükmün açik ve anlasilir olmamasi veya birden çok anlama gelmesi hâlinde; bu hüküm, tüketicinin lehine yorumlanir.

(5) Faaliyetlerini, kanun veya yetkili makamlar tarafindan verilen izinle yürütmekte olan kisi veya kuruluslarin hazirladiklari sözlesmelere de niteliklerine bakilmaksizin bu madde hükümleri uygulanir.

(6) Bir sözlesme sartinin haksizligi; sözlesme konusu olan mal veya hizmetin niteligi, sözlesmenin kurulusunda var olan sartlar ve sözlesmenin diger hükümleri veya haksiz sartin ilgili oldugu diger bir sözlesmenin hükümleri dikkate alinmak suretiyle sözlesmenin kurulus anina göre belirlenir.

(7) Sözlesme sartlarinin haksizliginin takdirinde, bu sartlar açik ve anlasilir bir dille yazilmis olmak kosuluyla, hem sözlesmeden dogan asli edim yükümlülükleri arasindaki hem de mal veya hizmetin piyasa degeri ile sözlesmede belirlenen fiyat arasindaki dengeye iliskin bir degerlendirme yapilamaz.

(8) Bakanlik, genel olarak kullanilmak üzere hazirlanmis sözlesmelerde yer alan haksiz sartlarin, sözlesme metinlerinden çikarilmasi veya kullanilmasinin önlenmesi için gerekli tedbirleri alir.

(9) Haksiz sartlarin tespit edilmesi ve denetlenmesine iliskin usul ve esaslar ile sinirlayici olmamak üzere haksiz sart oldugu kabul edilen sözlesme sartlari yönetmelikle belirlenir.

Satistan kaçinma

MADDE 6 – (1) Vitrinde, rafta, elektronik ortamda veya açikça görülebilir herhangi bir yerde teshir edilen malin, satilik olmadigi belirtilen bir ibareye yer verilmedikçe satisindan kaçinilamaz.

(2) Hizmet saglamaktan hakli bir sebep olmaksizin kaçinilamaz.

(3) Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da hakli bir sebep yoksa; bir mal veya hizmetin satisini o mal veya hizmetin, kendisi tarafindan belirlenen miktar, sayi, ebat gibi kosullara ya da baska bir mal veya hizmetin satin alinmasi sartina baglayamaz.

(4) Bakanlik ve belediyeler, bu madde hükümlerinin uygulanmasi ve izlenmesine iliskin isleri yürütmekle görevlidir.

Siparis edilmeyen mal veya hizmetler

MADDE 7 – (1) Siparis edilmeyen mallarin gönderilmesi ya da hizmetlerin sunulmasi durumunda, tüketiciye karsi herhangi bir hak ileri sürülemez. Bu hâllerde, tüketicinin sessiz kalmasi ya da mal veya hizmeti kullanmis olmasi, sözlesmenin kurulmasina yönelik kabul beyani olarak yorumlanamaz. Tüketicinin mali geri göndermek veya muhafaza etmek gibi bir yükümlülügü yoktur.

(2) Bir mal veya hizmetin siparis edildigini iddia eden bu iddiasini ispatla yükümlüdür.

ÜÇÜNCÜ KISIM

Ayipli Mal ve Hizmetler

 

BIRINCI BÖLÜM

Ayipli Mallar

Ayipli mal

MADDE 8 – (1) Ayipli mal, tüketiciye teslimi aninda, taraflarca kararlastirilmis olan örnek ya da modele uygun olmamasi ya da objektif olarak sahip olmasi gereken özellikleri tasimamasi nedeniyle sözlesmeye aykiri olan maldir.

(2) Ambalajinda, etiketinde, tanitma ve kullanma kilavuzunda, internet portalinda ya da reklam ve ilanlarinda yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasini tasimayan; satici tarafindan bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelige aykiri olan; muadili olan mallarin kullanim amacini karsilamayan, tüketicinin makul olarak bekledigi faydalari azaltan veya ortadan kaldiran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayipli olarak kabul edilir.

(3) Sözlesmeye konu olan malin, sözlesmede kararlastirilan süre içinde teslim edilmemesi veya montajinin satici tarafindan veya onun sorumlulugu altinda gerçeklestirildigi durumlarda geregi gibi monte edilmemesi sözlesmeye aykiri ifa olarak degerlendirilir. Malin montajinin tüketici tarafindan yapilmasinin öngörüldügü hâllerde, montaj talimatindaki yanlislik veya eksiklik nedeniyle montaj hatali yapilmissa, sözlesmeye aykiri ifa söz konusu olur.

Ayipli maldan sorumluluk

MADDE 9 – (1) Satici, mali satis sözlesmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.

(2) Satici, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapilan açiklamalardan haberdar olmadigini ve haberdar olmasinin da kendisinden beklenemeyecegini veya yapilan açiklamanin içeriginin satis sözlesmesinin akdi aninda düzeltilmis oldugunu veya satis sözlesmesi kurulma kararinin bu açiklama ile nedensellik bagi içinde olmadigini ispatladigi takdirde açiklamanin içerigi ile bagli olmaz.

Ispat yükü

MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren alti ay içinde ortaya çikan ayiplarin, teslim tarihinde var oldugu kabul edilir. Bu durumda malin ayipli olmadiginin ispati saticiya aittir. Bu karine, malin veya ayibin niteligi ile bagdasmiyor ise uygulanmaz.

(2) Tüketicinin, sözlesmenin kuruldugu tarihte ayiptan haberdar oldugu veya haberdar olmasinin kendisinden beklendigi hâllerde, sözlesmeye aykirilik söz konusu olmaz. Bunlarin disindaki ayiplara karsi tüketicinin seçimlik haklari saklidir.

(3) Satisa sunulacak ayipli mal üzerine ya da ambalajina, üretici, ithalatçi veya satici tarafindan tüketicinin kolaylikla okuyabilecegi sekilde malin ayibina iliskin açiklayici bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayiba iliskin açiklayici bilginin tüketiciye verilen fatura, fis veya satis belgesi üzerinde açikça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir sekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere Iliskin Teknik Mevzuatin Hazirlanmasi ve Uygulanmasina Dair Kanun ve ilgili diger mevzuat hükümleri uygulanir.

Tüketicinin seçimlik haklari

MADDE 11 – (1) Malin ayipli oldugunun anlasilmasi durumunda tüketici;

a) Satilani geri vermeye hazir oldugunu bildirerek sözlesmeden dönme,

b) Satilani alikoyup ayip oraninda satis bedelinden indirim isteme,

c) Asiri bir masraf gerektirmedigi takdirde, bütün masraflari saticiya ait olmak üzere satilanin ücretsiz onarilmasini isteme,

ç) Imkân varsa, satilanin ayipsiz bir misli ile degistirilmesini isteme,

seçimlik haklarindan birini kullanabilir. Satici, tüketicinin tercih ettigi bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarim veya malin ayipsiz misli ile degistirilmesi haklari üretici veya ithalatçiya karsi da kullanilabilir. Bu fikradaki haklarin yerine getirilmesi konusunda satici, üretici ve ithalatçi müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçi, malin kendisi tarafindan piyasaya sürülmesinden sonra ayibin dogdugunu ispat ettigi takdirde sorumlu tutulmaz.

(3) Ücretsiz onarim veya malin ayipsiz misli ile degistirilmesinin satici için orantisiz güçlükleri beraberinde getirecek olmasi hâlinde tüketici, sözlesmeden dönme veya ayip oraninda bedelden indirim haklarindan birini kullanabilir. Orantisizligin tayininde malin ayipsiz degeri, ayibin önemi ve diger seçimlik haklara basvurmanin tüketici açisindan sorun teskil edip etmeyecegi gibi hususlar dikkate alinir.

(4) Ücretsiz onarim veya malin ayipsiz misli ile degistirilmesi haklarindan birinin seçilmesi durumunda bu talebin saticiya, üreticiye veya ithalatçiya yöneltilmesinden itibaren azami otuz is günü, konut ve tatil amaçli tasinmazlarda ise altmis is günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarinca çikarilan yönetmelik eki listede yer alan mallara iliskin, tüketicinin ücretsiz onarim talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diger seçimlik haklarini kullanmakta serbesttir.

(5) Tüketicinin sözlesmeden dönme veya ayip oraninda bedelden indirim hakkini seçtigi durumlarda, ödemis oldugu bedelin tümü veya bedelden yapilan indirim tutari derhâl tüketiciye iade edilir.

(6) Seçimlik haklarin kullanilmasi nedeniyle ortaya çikan tüm masraflar, tüketicinin seçtigi hakki yerine getiren tarafça karsilanir. Tüketici bu seçimlik haklarindan biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayili Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarinca tazminat da talep edebilir.

Zamanasimi

MADDE 12 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasindaki sözlesmede daha uzun bir süre belirlenmedigi takdirde, ayipli maldan sorumluluk, ayip daha sonra ortaya çikmis olsa bile, malin tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yillik zamanasimina tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçli tasinmaz mallarda tasinmazin teslim tarihinden itibaren bes yildir.

(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fikrasi sakli olmak üzere ikinci el satislarda saticinin ayipli maldan sorumlulugu bir yildan, konut veya tatil amaçli tasinmaz mallarda ise üç yildan az olamaz.

(3) Ayip, agir kusur ya da hile ile gizlenmisse zamanasimi hükümleri uygulanmaz.

IKINCI BÖLÜM

Ayipli Hizmetler

Ayipli hizmet

MADDE 13 – (1) Ayipli hizmet, sözlesmede belirlenen süre içinde baslamamasi veya taraflarca kararlastirilmis olan ve objektif olarak sahip olmasi gereken özellikleri tasimamasi nedeniyle sözlesmeye aykiri olan hizmettir.

(2) Hizmet saglayicisi tarafindan bildirilen, internet portalinda veya reklam ve ilanlarinda yer alan özellikleri tasimayan ya da yararlanma amaci bakimindan degerini veya tüketicinin ondan makul olarak bekledigi faydalari azaltan veya ortadan kaldiran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayiplidir.

Ayipli hizmetten sorumluluk

MADDE 14 – (1) Saglayici, hizmeti sözlesmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür.

(2) Saglayici, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapilan açiklamalardan haberdar olmadigini ve haberdar olmasinin da kendisinden beklenemeyecegini veya yapilan açiklamanin içeriginin hizmet sözlesmesinin kuruldugu tarihte düzeltilmis oldugunu veya hizmet sözlesmesinin kurulmasi kararinin bu açiklama ile nedensellik bagi içermedigini ispatladigi takdirde açiklamanin içerigi ile bagli olmaz.

Tüketicinin seçimlik haklari

MADDE 15 – (1) Hizmetin ayipli ifa edildigi durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çikan eserin ücretsiz onarimi, ayip oraninda bedelden indirim veya sözlesmeden dönme haklarindan birini saglayiciya karsi kullanmakta serbesttir. Saglayici, tüketicinin tercih ettigi bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik haklarin kullanilmasi nedeniyle ortaya çikan tüm masraflar saglayici tarafindan karsilanir. Tüketici, bu seçimlik haklarindan biri ile birlikte Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarinca tazminat da talep edebilir.

(2) Ücretsiz onarim veya hizmetin yeniden görülmesinin saglayici için orantisiz güçlükleri beraberinde getirecek olmasi hâlinde tüketici bu haklari kullanamaz. Orantisizligin tayininde hizmetin ayipsiz degeri, ayibin önemi ve diger seçimlik haklara basvurmanin tüketici açisindan sorun teskil edip etmeyecegi gibi hususlar dikkate alinir.

(3) Tüketicinin sözlesmeden dönme veya ayip oraninda bedelden indirim hakkini seçtigi durumlarda, ödemis oldugu bedelin tümü veya bedelden indirim yapilan tutar derhâl tüketiciye iade edilir.

(4) Ücretsiz onarim veya hizmetin yeniden görülmesinin seçildigi hâllerde, hizmetin niteligi ve tüketicinin bu hizmetten yararlanma amaci dikkate alindiginda, makul sayilabilecek bir süre içinde ve tüketici için ciddi sorunlar dogurmayacak sekilde bu talep saglayici tarafindan yerine getirilir. Her hâlükârda bu süre talebin saglayiciya yöneltilmesinden itibaren otuz is gününü geçemez. Aksi takdirde tüketici diger seçimlik haklarini kullanmakta serbesttir.

Zamanasimi

MADDE 16 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasindaki sözlesmede daha uzun bir süre belirlenmedigi takdirde, ayipli hizmetten sorumluluk, ayip daha sonra ortaya çikmis olsa bile, hizmetin ifasi tarihinden itibaren iki yillik zamanasimina tabidir.

(2) Ayip, agir kusur ya da hile ile gizlenmisse zamanasimi hükümleri uygulanmaz.

 

Başlıksız Belge